War on shit

Tuotekehityksen taakka

Tuotekehityksen taakka

Jostain syystä rakennus- ja remppauspeukaloni ei ole koskaan sijainnut tarpeeksi kaukana kämmeneni keskiosasta. Ehkä junnuvuosien kuvottava assosiaatioketju: rakentelu → mopot ja autot → pilottitakkeihin pukeutuvat röökinimijät → rasismi, sai minut pysymään liian kaukana työkaluista. Lisäksi MacBookit ovat mielestäni jossain määrin (valitettavasti) anastaneet autotallin paikan modernin miehen elämässä.

Viime vuosina Design Factory -rakentelun myötä uutta kipinää on kuitenkin havaittavissa. Kodin aikaansaannosten edellytyksenä on tietenkin tarvittavat välineet. Viime viikonloppuna hankintavuoroon tuli porakone. Ystävä Clas Ohlson tarjosi kahta tarpeen täyttävää vempainta (kuvassa).

Mikä herkullinen tilanne! Ostaako tuplahintainen pitkäjänteisen tuotekehityksen tulos vaiko halpa kopio? Oikein! Syitä keksii nopeasti ainakin kolme:

  1. Tuotekehityksen tukeminen
  2. Varastamisen boikotointi
  3. Siirtyminen ostosten määrästä ostosten laatuun

War on shit on nyt julistettu! Eiköhän harkita tarkemmin toimiamme, pohdita niiden syitä ja seurauksia. Ei enää IKEA:n Knappa-lamppuja, Hjördis-kankaita, Tiimarin Deco-maljoja, Merirosvolahden leffoja…

This entry was posted in Mielipidekirjoitukset and tagged , , . Bookmark the permalink.

11 Responses to War on shit

Leave a Reply

Your email address will not be published.